• De belangrijkste taak van een manager is zingeving: als we weten en voelen wat de zin is van ons werk, krijgen we energie en dan gaat verder alles vanzelf.

    M. Weggeman
  • In 'We hebben er zin in!' slaagt Van der Loo erin tal van bestaande opvattingen over schitterend organiseren op een zinvolle manier met elkaar te verbinden. Voor mijzelf werd daardoor de samenhang duidelijk tussen verschillende principes/benaderingen/paradigma's, die de laatste tijd de kop opsteken. Dromen met een deadline, leven in aandacht, de Fosbury-flop als paradigma-wisseling, Good to great, Small giants, Blue Ocean, drive en identiteit zijn nog niet eerder op deze manier samengebracht. Dat maakt het boek waardevol.

    W. Kuipers
Samenvatting

Naast een stevige theoretische basis bevat ‘We hebben er zin in!’ een aantal eenvoudige principes om de slagkracht van uw organisatie te vergroten, vanuit een positieve drive!

Zo dus:
– Aandacht in plaats van automatismen
– Positieve verbinding in plaats van negativisme
– Ambitie in plaats van aanpassing
– Gedrevenheid in plaats van passiviteit

Zin is een gigantische, maar dikwijls onderschatte energiebron. Wanneer u er zin in hebt, bent u aandachtiger op ontwikkelingen in uw omgeving. Dan bent u positiever gestemd en gaat u eerder verbindingen met anderen aan. Dan bent u sneller geneigd om een zelfgekozen ambitie te verwezenlijken. En dan gaat u met meer gedrevenheid aan de slag. In dit boek geen zware kost of zweverige praatjes. Naast een stevige theoretische basis bevat ‘We hebben er zin in!’ een aantal eenvoudige principes om de slagkracht van uw organisatie te vergroten. Een zinvolle gids voor iedereen die in beweging wil komen om beter te presteren vanuit een positieve drive!